Forum BleachFiction Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Sugestie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BleachFiction Strona Główna -> SESJE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GameMaster
Administrator



Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 23:39, 02 Lut 2009    Temat postu: Sugestie

Człowiek uczy i doskonali się całe życie. Chciałbym, abyście wypowiedzieli się w tym topicu na temat sesji. Co wam się w niej podoba, a co nie? Jakie są największe plusy i minusy Fausta i tym podobne - słowem, wszystko, co wam ślina na język przyniesie. Im więcej, tym lepiej. I proszę się nie bać, nie jestem osobą, która obraża się po konstruktywnej krytyce Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GameMaster dnia Pon 23:39, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemo
Anna Maria Wesołowska



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: SSVD

PostWysłany: Wto 0:26, 03 Lut 2009    Temat postu:

Troszkę brakuje mi świadomości na czym stoję. Zarówno pod względem możliwości postaci (cyferki bez możliwości porównania z czymś czego przykłady widzieliśmy są troszkę abstrakcyjne), jak i jej otoczenia. Osoby sprawujące funkcje, stanowiska, chociażby pierwsza piątka oficerów z mojej dywizji-i to jak się moja postać do nich ma, etc. Czuje się odrobinę jakbym znalazł się w nowym mieście, w nowej klasie, bez znajomych...w roli jej przewodniczącego. Który ze wszystkimi trzyma sztamę. Le gasp.
A z innej beczki, korci mnie żeby puścić sfrustrowaną Nori na sparring z kimś z dwunastki (ee, JEDENASTKI, fixed), z tego co pamiętam to dość fajnie się toczyło fighty w ostatniej sesji (inna rzecz, że tutaj znowu nieco w paradę wchodzi nieznajomość własnych możliwości, ale ja już tak mam że lepiej się czuje mając świadomość co i jak, niż improwizować na żywca...przynajmniej na sesjach, bo w szkole i codzienności, oj inaczej jest inaczej xD)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nemo dnia Wto 0:27, 03 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
famir




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:35, 03 Lut 2009    Temat postu:

Ja się po części podpisze pod tym co pisze Nemo - co prawda jeszcze nie gram, ale ta część akurat też mnie dotyczy bo chodzi o punkty rozdawane przy tworzeniu postaci.

Mając "x" pkt w danej cesze nie jesteśmy w stanie określić czy to dużo czy to mało ani nie mamy żadnego punktu odniesienia. Przydałaby się jakaś skala dla przykładu "średnia wysokość cech oficera wynosi od x do y; średnia wysokość cech porucznika..." itp. Mówię to oczywiście o sytuacji kiedy osoba danej rangi ma faktycznie moc do niej odpowiednią (a nie jak np .Ikkaku, który będąc oficerem ma poziom kapitana).

Przydałoby się coś takiego - może niekoniecznie w takiej formie, ale chyba wiadomo o co mi chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kejmur




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 0:47, 03 Lut 2009    Temat postu:

Co do mechaniki - podpiszę się pod słowami reszty. Faktycznie, trochę ciężko określić swoje własne możliwości. Już tak mi się zdarzało grać, więc aż tak kłopotliwe nie jest, ale trochę utrudnia parę spraw.

Fabularnie - nie mam nic do zarzucenia. Jest ok, mamy możliwość rozwijać postać fabularnie i za to plus. W sumie dobrze się stało, że walki zeszły na drugi plan, a skupiamy się przede wszystkim na odgrywaniu postaci. Takie prowadzenie sesji dla mnie może zostać. Tutaj nie mam nic do zarzucenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GameMaster
Administrator



Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 0:49, 03 Lut 2009    Temat postu:

Podstawą sesji jest storytelling, nie statystyki. A więc proponuję najbardziej skupić się na jakości i sensowności postów, to jest podstawa. Nie prześciganie się w liczbach. To tylko dodatek. Niemniej rozumiem was - brak skoncentrowanej na odniesieniu do innych mechaniki może was nieco dekoncentrować. Niemniej kiedy przyjdzie okres "spin" wszystko będzie już wiadome. Może poza wspomnianym przez famira odniesienia do NPC. Nie będziecie wiedzieć, czy jesteście lepsi/gorsi, dopóki nie stoczycie walki Smile

nemo -> być może jest to spowodowane przez fakt, że w swojej dywizji jesteś sam, w przeciwieństwie do dwunastego oddziału, gdzie jest aż trzech graczy. Pamiętaj, że sam również możesz tworzyć/odgrywać scenki z własnymi NPC z oddziału. Przyznam się, że gdybym miał kreować postacie innych oficerów twojego (i nie tylko) oddziału, tworzyć z nimi dialogi etc byłoby mi naprawdę ciężko posuwać akcję do przodu. Niemniej postaram się nad tym popracować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemo
Anna Maria Wesołowska



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: SSVD

PostWysłany: Wto 1:05, 03 Lut 2009    Temat postu:

Taak, tylko wolę nie pchać się za bardzo, bo okaże się że może miałeś koncept na jakiegoś npca z danego stanowiska, a ja zgodmoduje i dostanę piorunem w łeb. Bo godmodingu nigdy nie lubiłeś Very Happy.
Co do cyferek. Właśnie chodzi o to, że troszkę nie jesteśmy pewni czy to co napiszemy będzie sensowne względem autentycznych granic i potencjałów naszych bohaterów(a przynajmniej ich w Twoich oczach)-grając postacią z wytrzymałością poniżej przeciętnej, zapewne po spaceru w deszczu dorobiłbym sobie jakiś katar czy inną dolegliwość, albo zmachałbym się po szybkim biegu. Albo, czy atak xx oddaje wysoką siłę fizyczną mojej postaci, przez co siłując się na ręce będzie w stanie zadziwić tych przykładowych npców z mojej dywizji, czy może wcale tak nie jest, bo wg. Ciebie jest to albo niska wartość, albo zupełnie co innego reprezentuje. Można się pokusić o przykładowe cechy, które mogą pomagać w odgrywaniu danych wartości. Dobrze to widać w ostatnim postcie-Kejmurowa postać (mam nadzieje że nie zdradzam za dużo?) ma wysoką wytrzymałość, więc taka operacja plastyczna jest jak najbardziej sensowna, nie Smile? Tzn. takie jej odegranie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nemo dnia Wto 1:06, 03 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ayame




Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Seireitei

PostWysłany: Wto 1:13, 03 Lut 2009    Temat postu:

Jeżeli o mnie chodzi to podobnie jak Kejmur fabularnie wszystko jest super. Podoba mi się skakanie w czasie. Początkowo byłam co prawda lekko zdezorientowana, ale muszę przyznać, że to się sprawdza. Opowiadanie tego co się działo po kolei chyba nie zdałoby tu egzaminu. A tak robi się ciekawiej. Podoba mi się też fakt, że mogliśmy wybrać sobie pozycję w dywizji. Kontakt z postaciami kanonicznymi daje swoistego pieprzyku a ponadto jeszcze można wprowadzić kilka związków z nimi związanymi. I tak mam tu na myśli zauroczenie mojej postaci czy opiekuńczość Ukitake w stosunku do Soyera.

Szczerze powiedziawszy ciesze się, że mechanika nie gra tu dużej roli. Fakt- nie za bardzo wiem co też moja Ayame potrafi-jeszcze- ale nie przeszkadza mi to w grze.

Minusy? Póki co brak- jakby się pojawiły będę informować.
Ogólnie duży plus za pomysł. Robi się ciekawie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GameMaster
Administrator



Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 1:15, 03 Lut 2009    Temat postu:

Nemo: Postać może się okaleczyć niezależnie ile ma wytrzymałości. Przecież każdy człowiek coś takiego zniesie, co dopiero Shinigami ze stopniem oficera. To nie DnD, żeby powstawały tutaj parodie typu -> idzie sobie wojownik, potyka się i upada. Umiera, bo ma mało wytrzymałości.

Co innego, jak to mówiłeś, siłowanie się. Ale nie możesz wiedzieć, czy masz dużo siły czy mało, bo prostu masz tyle punktów, ile ma twoja postać. W walce z jednym będzie to mało, w walce z innym dużo. Gdybyś wiedział, że każdego możesz pokonać na rękę, bo masz tyle a tyle siły, gra nie miałaby już takiego smaczku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GameMaster dnia Wto 1:17, 03 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemo
Anna Maria Wesołowska



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: SSVD

PostWysłany: Wto 1:47, 03 Lut 2009    Temat postu:

Ja jakbym miał się tak okaleczyć, to bym...chyba się nie okaleczył, bo bym wysiadł przy pierwszej oznace bólu Very Happy . Nie mówiłem o samym akcie okaleczenia, ale jego odegraniu i sposobie reakcji biednej dziołchy.

A co drugiego. Zróbmy sobie małe założenie. Moja postać, gdy coś idzie [link widoczny dla zalogowanych] i nie ma kreatywnych pomysłów, lubi odrobinę przemocy. Dajmy na to, że szło jej nie tak dość często, więc często dawała sobie w papę z jakimiś Ikkakami czy innymi cudakami. Więc właściwie powinna wiedzieć, że z tym i tamtym da radę, albo dawała, gorzej jak widzie kogoś po raz pierwszy na oczy Very Happy. Podobnie, jak mamy kogoś nerwowego, to czy uda mu się rozbić te drzwi z kopa w pośpiechu czy nie? Takie małe głupoty, o które nie zawsze warto nawet truć Ci dupcię, a potrafią dodać smaczku. I uniknąć spalenia na stosie za Godmod Very Happy. A nie zawsze myśli się o tym, by napisać w historii o tym, że bohater jest postrachem Ligi Siłowników Ręcznych Seireitei, czy coś. Takie rzeczy momentami powstają na dzikiego :d. Ale ogólnie przy najbliższej okazji Nori idzie się na kimś powyżywać Razz.
Kojarzysz kropki WoDowe, opisujące dane cechy postaci? Każdej towarzyszył krótki opis, często kilka randomistycznych słów, dających wyobrażenie ich posiadacza, na różne sposoby:D.

Bo ogólnie, jakoś lepiej się gra gdy wiem, że wyniki akcji postaci oparte są na jakichś jasnych czynnikach, a nie tylko "bo wypada w danej konwencji, by bohaterowie wygrywali, ale koniecznie krok od śmierci i z dziurą w brzuchu, zaskakując villiana, a następnie tracąc przytomność". Grałem dość sporo sesji i bardzo dużo miało tak naprawdę starcia wyreżyserowane-niby gracz miał wpływ na przebieg zdarzenia, ale koniec był taki bo taki miał być. Każdy kto gra już trochę mniej więcej powinien kojarzyć o czym mówię; po pewnym czasie staje się to nużące, jak to że nawet jeśli nakopiesz Malakowi w Kotorze jak małej pipcze podczas pierwszego z nim starcia, to włącza się cutscenka i...pupa. Stałem się na to trochę nadwrażliwy, szczerze mówiąc. Lubię wiedzieć, że to co dzieje się jest efektem moich działań, a nie tylko wymogiem konwencji czy scenariusza. Lubię mieć wpływ na to co się dzieje, mając mniej więcej pojęcie o tym, jakimi środkami dysponuje-a teraz czuje się trochę jakbym szedł do sklepu przygotowywać imprezę, nie wiedząc ile mam w portfelu, a Ty będziesz tą wredną panią sprzedawczynią, która przy kasie zaśmieje się diabolicznie i powie, że panie, pana nawet na tą wódkę nie stać, i właściwie to ile pan ma lat, co, dowodzik proszę!
Dlatego ja przywiązuje wagę do tych cyferek, bo to jest taka rzecz, na której można się oprzeć. Widziałem parę sesji, w których każdy niejako grał w swoją własną grę. Chociażby odległości między postaciami; jednemu może się wydawać, że jest za daleko by sięgnąć pięścią przeciwnika, drugiemu wręcz przeciwnie (dodajmy, że mają różny zasięg ramion), a trzeciemu że kamień drzewo i ściana są na tyle blisko, by zrobić swój uber tajny trik akrobatyczny z poczwórnym odbiciem i pierdnięciem, pocinając przeciwnika na plasterki w kształcie naszych inicjałów, na co wszyscy robią WAT, bo myśleli że kamień jest po przeciwnej stronie drzewa, niż się akcja dzieje. Very Happy
Po prostu czasem potrzebne jest coś, co nie jest płynne, tylko stałe, jakaś pozycja wyjściowa.


A ten akapit trochę bardziej do graczy. Jak coś robicie (np. zastraszacie npca, czy inne cuda socjalne, bądź nawet nie socjalne), warto jest przy okazji wytłumaczyć MG, dlaczego, po co, co tym chcecie osiągnąć. Bo MG może pomyśleć że jak powiem kapitanowi że jest kretyn, to jestem głupi i zasługuje na pioruna. Ale jeśli mu powiem, że w ten sposób moja postać chciała zasugerować kapitanowi, że być może warto jest chwilę przysiąść nad analizą swoich poczynań i wywołać w nim uczucie winy, to już inaczej to wygląda. Podobnie ze wszystkimi innymi cudami zagrywkami. MG nie czyta nam w myślach i często to, co jest z naszego punktu widzenia oczywiste, dla niego jest niekoniecznie, i vice versa. Tylko trzeba pamiętać, że jak powiemy "Kapitan teraz powinien się zreflektować, podkulić ogon i dać mi stopień sierżanta, tak mówią wszystkie podręczniki psychologii, to oczywiste że tak zareaguje", to wtedy automatycznie większości ludzi włącza się agresor Very Happy. Trochę pokory i porozumienia, życzliwości. I żeby nikt mi nie zarzucał że prawie oczywiste oczywistości, bo chyba jednak nie, przecież w ostatniej sesji było coś podobnego nawet właśnie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nemo dnia Wto 3:34, 03 Lut 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
famir




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 2:17, 03 Lut 2009    Temat postu:

Mi się jeszcze jedna rzecz przypomniała Razz

W poprzedniej sesji był temat "Bohaterowie" (czy coś podobnego - dokładnie nie pamiętam) gdzie gracze umieszczali opisy swoich postaci, które w trakcje sesji (jak np. dowiedzieliśmy czegoś z historii postaci, odsłoniła jakąś umiejętność czy np. że wyrwano jej serce i teraz ma półmechaniczne Razz) były uaktualniane o pojawiające się nowe dane na temat postaci. MG i tak to wszystko wie i mu to pewnie do niczego niepotrzebne, ale dla graczy to na pewno byłby jakiś smaczek i ciekawostka.

Jestem za tym by to przywrócić/wprowadzić. Bardzo mi to w poprzedniej sesji przypadło do gustu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemo
Anna Maria Wesołowska



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: SSVD

PostWysłany: Wto 3:27, 03 Lut 2009    Temat postu:

Aha i ja nie mówie że tutaj jest taka reżyserka, po prostu zaczęły mi się wysnuwać luźne myśli na temat sesji które grałem, więc w sumie też tego, co by mnie zadowoliło w tej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GameMaster
Administrator



Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 19:04, 07 Lut 2009    Temat postu:

A odnośnie fabuły? A raczej tego, co poznaliście do tej pory?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Henshu




Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:30, 08 Lut 2009    Temat postu:

Widzę, że nieźle po tobie jadą, GM:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ayame




Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Seireitei

PostWysłany: Pią 22:59, 13 Lut 2009    Temat postu:

Jak już wcześniej powiedziałam- do fabuły nie mam nic. Aczkolwiek u mnie pojawiło się nowe zastrzeżenie. Nie za bardzo podoba mi się fakt, że już od jakiegoś czasu mówisz, że siadamy jutro po czym nie ma cię. Słuchaj ja rozumiem, że też masz życie ale zrozum że mam je i ja. Jak chcę pisać posta rezygnuję z kilku rzeczy- wypad z siostrą, bratem, koleżanką tylko po to właśnie. A ty nie mówiąc ani słowa nie przychodzisz. To mnie trochę boli jako że zmarnowałam już 3 wieczory z moich ferii, które mogłabym spędzić inaczej. Jeżeli się umawiamy- proszę bądź. Jak nie możesz- napisz na forum albo zostaw mi wiadomość na gg albo podaj wiadomość przez Henshu(również na forum). Z góry dzięki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GameMaster
Administrator



Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 1:35, 14 Lut 2009    Temat postu:

Ugh, umówiliśmy się na wieczorne pisanie. Myślałem, że na Nemową modłę jest to godzina 22:30-23. Ayame, napisałaś do mnie o 21. W piątek. W piątek o 21. Piątek. 21. Very Happy Obecność w tej godzinie w domu wyklucza się samo przez sie Very Happy
Wróciliśmy z Henshu z baru, myśleliśmy, że Cię zastaniemy, w końcu jest weekend, często siedzisz przy komputerze/laptopie do bardzo późnych godzin wieczornych. Niemniej w pełni rozumiem Twoją uwagę. Mogłaś poczuć się oszukana, rozczarowana, cokolwiek. Wiem o co Ci chodzi. Niemniej, mówię to otwarcie i dla wszystkich ->weekend jest po to, żeby odpocząć, wybawić się. A jeżeli co dzień piszesz z kimś posta (jest was pięciu, więc wy piszecie co czwarty/piąty/szósty dzień, ja codziennie, no chyba, że nie mam sieci, mam piątek (choć i tak walę wtedy z wami posty w wieczornych/nocnych godzinach) bądź mam (to naprawdę już ten czas) przygotowania do matury. Stosunek jest więc prosty -> wam przeszkadza powolna sesja, mi nadmiar pracy. Ayame, naprawdę nie sądziłem, że masz na myśli 21 i pochodne. Zwykle właśnie o 23, nieraz do drugiej (czasem ponad) rozpisywałem się w weteranami BF, mam na myśli Nemo, Sieraka etc. Ta weekendowa pora pasowała większości - każdy wracał z jakiejś imprezy/kina/spotkania/czegokolwiek i zabierał się ze mną do pisania. Nikt nie robił z tego powodu kłopotów, w weekend siedzenie przed monitorem od 23 do późna to raczej powszechna rzecz.

Proszę, ustosunkuj się do mojego posta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GameMaster dnia Sob 1:37, 14 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BleachFiction Strona Główna -> SESJE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Soft.
Regulamin